Faste læsere

søndag, juli 10, 2011

Test tur af Fish Hawk og ny tranduser

Vejret bød sig fra sin pæne side søndag, var det tid til at teste legetøj, så kl. kvalme op, og lave kaffe, lave hurtig madpakke Victors Team Dreamer favorit (2 x flæskesteg sandwich), var på Skovshoved havn kl. 5. hvor båden blev lagt i vandet.


Startede med at indstille den nye Transducer Lowrance 200/83 kHz ind på den ene HDS-10 og teste den, må sige den spiller max. Flotte klare billeder og kunne uden problemer sejle 29-30 knob holde bunden og så kom turen til at indstille transduceren på Fish Hawk X-4 så temp. og fart var det samme som på HDS-10. det gik der lige lidt tid med da brugsforvirringen, lå der hjemme (rigtige mænd bruger ikke manualen til noget)


Sejlede så til den sydlige del af sundet for at se om der skulle være lidt torsk, fandt da også lidt men de var små 1-1,5 kg så dem gad jeg ikke bruge tid på. Men fik da set at jeg kunne se min pirk hoppe op og ned på bunden af 120 fod vand, så blev kursen sat til Ven, hvor der er lidt dybt vand, og helt vindstille så jeg kunne indstillefart og temp. den sender til Fish Hawk der sidder nede ved kuglen.

Riggede lige et par trolling stænger til med flasher og sildestrimmel, vand temp. var 17,1 i overfladen og 45 fod var den 16,4 grader, så ville jeg lige se hvor langt jeg skulle ned før jeg ramte de 8 grader, i vandet det gjorde jeg i 80 fod. Den havde kun lige nået at være der nede i 2 min så gik den ene klemme, Så er det man tænker satans torsk, men blev da hurtig klogere for hidsigt udløb, og en lille spring tur bag båden kunne jeg se at det en ørred.
En lille Weber ørred blev lagt i kassen, og stængerne blev sat igen, denne gang i 45 fod, og kursen lagt mod nord vest revet, og rund om Ven mod Skovshoved havn fik nu tid til at lege lidt mere med Fish Hawk, fik lidt af et chok da jeg fandt ud af hvor hurtig ens agn kører nede i 45 fod.
Jeg sejlede 3 knob over grund 2 gennem vandet og min agn i 45 fod kørte 1,1-1,4 knob.
Så hvor mange gange har man ikke ligget og prøvet sin agn i overfladen for at se hvordan den kører inden man sender den i dybet, men når den så kommer der ned kører den ikke som i overfladen.

Trollede kun 3 timer, da jeg skulle på arbejde, dagens fangst til en havørred og 8 makrel hvor 3 røg retur.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar