Faste læsere

torsdag, april 29, 2010

Fangst af john lau på møn

>> Hej Allan.

>> I forgårs fik jeg laks i båden, dog af en størrelse så den måtte ud igen.
>> Lidt senere kl. 11.40 var der en 4 kg torsk der bed på - en stor fejl fra dens side, den var stegt som filet kl.12.oo og blev straks spist :-)
>> Så var der udløb - det viste sig at være en horn på tykkelse med en underarm der var fejlkroget midt på - øv øv.
>>
>> Da det ikke rigtigt blev til mere besluttede jeg mig for at gå ind over Bjælkes flak for at se om ikke jeg kunne finde en HØ - Det lykkedes inde på 15 fods kurven - selvfølger lige ud for en kystfisker knaldede stangen med en sideplaner på - hjulet hylede og efter lidt frem og tilbage kom der en 4,5 kg HØ ombord - YESSSS!
>> Nå - men akurat som jeg skulle til at sætte stangen igen hylede hjulet på den anden side - travlt fik jeg med at komme af med den anden stang for at fighte den næste fisk.
>> Det blev mit livs fight med stadig 7 stænger i vandet og 2 stk 7 kg blylodder - fordi styrbords lod og wire stod vandret bagud fra båden!!!
>>
>> Der blev såvel trukket line men så sandelig også wire af!! - panik panik.
>> Motor i bakgear, næsten tomgang, ud og vinde line ind - sætte downriggeren til at køre baglæns for at holde wiren stram så ikke noget kom i skruen - rette kursen rette omdr. mere line ind - der er knuder på nu - man mener pludseligt at kunne sprænge linen ved at trække vildt i den - resultat linen skærer lige ind til benet!!
>>
>> Line blod osv. 15 min i panik med sveden løbende ned at ryggen og så er alt grejet indenbords kun loddet hænger (nu lodret ) ned i et grimt snasket net (Travl?? - eller??)
>>
>> Det lykkes mig med min gaf og en halv arm under vand at få fat i garnet 2,5 m nede trække det op og lirke mit lod ud af det - Så efter at have klippet 2 m wire af i bagbord så var tabet der ud over kun nogle m line og en lidt blødende hånd.
Billedet af bifangsten ser du herunder, Mvh. John Lau Ps er nu hjemme igen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar