Faste læsere

fredag, april 03, 2009

10+ laks fra sundet fanget d. 1/4-09

fisken er fanget d.  1/4-09
Så skete det, fisken jeg har jagtet i Simris og ved Møn,dog uden held huggede på en hyggetur på Sundet.
Fisketuren skulle være begyndt tidligt på dagen, men de planer gik i vasken og jeg kom først på vandet kl 15.30, men ud skulle jeg da sundet var helt flad og solen skinnede. Kl 1600 nådede jeg ud til midtfarvands bøjen og fik sat grejet. Jeg trollede lidt nord på og kunne på ekkoloddet se masser af fødefisk i spredte klumper, det perfekte billede. Forholdene var i orden, og humøret højt, håbede på en blankfisk. Der har jo været nogle gode fangstrapporter fra sundet, så håbet var der jo, men at det skulle blive så vildt havde jeg aldrig troet.
Kl 1645 faldt hugget på en Big Ed i grøn/sølv, fisket i 30 fod over 60 fods dybde. Prøvede at bevare roen og tage grej ind mens linen høvlede af hjulet. Da alt var inde og båden vendt rundt, havde den snuppet 280 fod oven i de 80 der allerede var ude. Jeg svedte mens jeg fightede og styrede båden efter fisken for at den ikke tømte hjulet helt. Efter en halv times fight hvor den flere gange var inde på 60 fod for så igen at stå ude på 300 fod, kunne mit livs fisk nettes. Da den lå på dørken og næsten fik splittet båd og grejkasser ad, gik det op for mig at den faktisk var i båden, noget som under fighten virkede urealistisk. Min 10 kilos vægt måtte give op, så fisken blev vejet på hjemvejen hos grønthandleren i Valby.
Fantastisk fisk på en fantastisk dag.
Den gamle pr var 4 kilo, så det må siges at være ny pr og br. -)
Jeg har stadig ikke fået armene ned.

Tight lines og Happy hunting.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar